Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 17 november 2013

Boktips: Läskigt spännande Dold identitet av Lee Child

Dold identitet av Lee Child var läskigt spännande. Jag har blivit en fan av Lee Child efter att ha lyssnat på många av hans böcker. Härligt med samma person som läst in böckerna, han har liksom blivit Jack Reacher för mig. Har inte alls lyssnat på böckerna i ordning, vilket inte gör så mycket, för trots 17 böcker gör Lee Child som många andra författare gör, däribland jag, han hoppar i tiden och går ibland tillbaka i tiden igen. Sådant är spännande och mycket intressant.

I Dold identitet är Jack Reacher fortfarande militärpolis. Han får i uppdrag att under dold identitet leta rätt på en mördare som har dödat flera kvinnor i en stad nära en armébas. Jack får hjälp av stadens sheriff Elizabeth Deveraux som är en före detta marinofficer. Intrigen tätnar allteftersom fler dör. Sheriffen och stadens invånare är helt övertygade om att det är en officer som har utfört döden, men de spår Jack Reacher hittar leder i en helt annan riktning, eller gör de det...

Det här var en bok som höll mig fängslad hela tiden. Jag hade sympatier för än den ena, än den andra, allteftersom bevisen byggdes upp. En mycket bra bok. Läs den!

Självklart hittar du boken i din bokhandeln. Den finns också på Adlibris och Bokus och i övriga nätbutiker.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!