Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 28 december 2013

Rosa elefanter av Karin Brunk Holmqvist

Rosa elefanter av Karin Brunk Holmqvist är en härlig bok som ger många goa skratt.


Selma och Artur Jacobsson bor i Tommarp på en liten gård som inte längre är aktiv, bara hönsen och katten Murran finns kvar. De har några år kvar till sjuttio, och lever stillsamt med sitt eget smågnabb som enda spänning i vardagen. 

En dag börjar det hända mycket spännande saker. Någon flyttar in i grannhuset, en person som förändrar hela deras tillvaro. Artur får en känsla av att han är tråkig, när hans fru plötsligt börjar umgås mycket med den nya grannen. När Artur hittar en knippa med nycklar bestämmer han sig för att ta reda på vem ägaren är, istället för att lämna in knippan till polisen. Hemligheterna hopar sig och spänningen stiger.

En bok jag varmt rekommenderar dig att läsa.

Du hittar boken hos din bokhandlare, men även hos nätbokhandlarena, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!