Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 3 januari 2014

Boktips: Gunga åt väster av Anna-Klara Mehlich


Gunga åt väster av Anna-Klara Mehlich är en mycket spännande bok. Den höll mig lika trollbunden som föregående bok Gunga åt Öster.

Båda böckerna handlar om Aina, den enda, som med hjälp av morfars gungstol far till olika världar. Den här gången har vädret blivit helt konstigt, (något som även kan sägas om den senaste tidens väder här i Sverige). Med hjälp av ett konstigt skimrande ägg, som kallas för Åskfröet, ska Aina försöka återställa vädret, inte bara i sin egen tid, utan även i den värld dit hon har kallats för att hjälpa till.

Vädrets furste har helt andra planer än Aina och det blir ett spännande äventyr som håller läsaren fången genom hela boken. En bra bok för slukaråldern, men även för de vuxna som fortfarande har barnasinnet kvar.

Fråga efter boken hos din bokhandlare. Den finns även hos internetbutikerna, som till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!