Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 8 mars 2014

Boktips: En förgiftad man av Peter Robinson

En förgiftad man av Peter Robinson var en bok jag tyckte om. Miljöskildringarna tog mig runt om i världen, från den engelska landsbygden, till andra världskrigets fasor.

Chris Lowndes flyttar till Kilnsgate House på den engelska landsbygden. Huset har stått tomt i  många år, efter att en man blivit mördad i huset och hustrun blivit hängd för mordet. I sin ensamhet börjar Chris forska om händelsen som utspelat sig huset. Hans uppfattning om mordet ändrar sig hela tiden utifrån de fakta han lyckats få fram. Till slut får han tag på den hängda kvinnans dagbok.

En förgiftad man av Peter Robinson gick inte att lägga ifrån sig. Den var mycket spännande, trots att det inte var några biljakter, eller mördare som smög på huvudpersonen. Boken fångar ändå! Rekommenderar den varmt!

Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, eller i nätbutikerna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 27 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt, men brittiska deckare tenderar att hålla ett lugnare tempo, såväl i bok- som i filmform, och det passar mig alldeles utmärkt.

    SvaraRadera
  2. Hej Marina
    Det passar mig också mycket bra. Jag får använda hjärnan mer i brittiska böcker och filmer. I den amerikanska går det så snabbt och mest biljakter och blod.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!