Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 12 juli 2014

Boktips: Livrädd av S.J. Bolton

Livrädd av S.J. Bolton är en bok som gjorde mig livrädd. Jag fick mardrömmar. Det här är en bok som tar sig in under skinnet och få dig att se dig om när du är ute och går i mörkret, känner efter någon extra gång om du verkligen har låst ytterdörren och får dig att inbilla dig att någon ser dig, dygnet om...

Den unga kriminalpolisen Lacey Flint får i uppdrag att arbeta under täckmantel på Cambridges universitet efter att en våg av självmord har drabbat universitetet. Det är inga vanliga självmord, utan alla har utförts på ett bisarrt och chockartat sett. Lacey Flint börjar nysta i alla självmorden, men snart börjar samma sak hände henne som de tidigare offren...

En riktigt, riktigt spännande och otäck bok. Läs den!

Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris eller Bokus.

Idag talar jag om Skrivprocessen på Kim M Kimselius Författarblogg.

Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

3 kommentarer:

  1. Den låter gastkramande, tack för tipset!
    Helena M

    SvaraRadera
  2. Hej Helena
    Ja, den var riktigt läskigt.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Helena
    Ja, den var riktigt läskigt.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!