Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 19 juli 2014

Boktips: Syndafallet av Ruth Rendell


Syndafallet av Ruth Rendell är en mycket spännande bok. Jag tycker om kommissarie Wexford, en helt vanlig man, inte försupen och frånskild, utan lever i ett lyckligt äktenskap med två vuxna döttrar.

Regnet vräker ned över Sussex, floden Kingsbrook har svämmat över sina bräddar och åtskilliga hus står under vatten. Kommissarie Wexford har fullt upp med att hålla ett öga på floden som sakta men säkert äter sig in i hans egen trädgård, när en Katrina Dade ringer och berättar att hon tror att hennes barn och deras barnvakt har drunknat i vattenmassorna. 

Wexford är inte intresserad, ärendet tillhör inte honom. Men det börjar hända saker som får honom att tro att ett brott har skett. Han börjar nysta i trådarna och kommer till slut på vad som har hänt.

En härlig bok att läsa en varm, solig sommardag, då man har möjlighet att njuta av värmen, istället för det isande kalla regn som vräker över Sussex.



Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!