Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 15 augusti 2014

Boktips: Min bästa tid av Jane Fonda


Min bästa tid av Jane Fonda
Det här var en oväntat mycket bra bok. Inte alls den typ av självbiografi jag hade tänkt mig. Istället fick jag ta del av amerikanernas syn på åldrandet och allt man kan göra för att förhindra det. När jag läste boken tänkte jag att jag skulle tipsa min 91-årige far om den, eftersom boken genomsyras av livsglädje även högt upp i åldrarna, och om nyfunnen kärlek. En bok som passar de som blivit lite äldre.

I sin självbiografiska och mycket uppskattade bok Mitt liv så här långt berättade Jane Fonda om sitt liv och delade in det i två akter. I sin nya bok Min bästa tid har hon kommit till akt tre. Här skriver hon om åren från femtio och framåt. Jane Fonda menar att det är en tid då kvinnan har nått sin fulla mognad och blivit mer balanserad, initiativrik, säker och kärleksfull. Men för att nå dit och för att fullt ut kunna leva ett liv i harmoni krävs att vi tar hand om oss, både till kropp och själ. Vi måste motionera, äta rätt, sova bra och framför allt omge oss med mycket kärlek, vänskap och gemenskap.



Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Idag är rubriken "Datastrul" på Kim M Kimselius Författarblogg.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!