Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 13 september 2014

Boktips: Alef av Paulo Coelho

Alef av Paulo Coelho.

Det här är en fängslande, osannolik, men samtidigt fascinerande bok. Den fick mig att tänka efter och fundera.

Jag börjar alltid varje ny dag som ett oskrivet blad, med spänd förväntan över vad dagen kan föra med sig. Jag kände igen mig i den här boken.

Det var fascinerande att följa Paulo Coelho på resan med transsibiriska järnvägen genom Ryssland. Ständigt kom han in på saker jag har skrivit om, ryska tsarfamiljen: Anastasias öde, Häxförföljelsen: Jag är ingen häxa och många fler för mig bekanta saker.

Många av hans tankar och funderingar kunde ha varit skrivna av mig. Önskar så att jag hade varit med på resan.

När jag skriver mina historiska äventyrsböcker känner jag många gånger att jag har varit där, att jag har upplevt det här personligen, att jag har levt många tidigare liv. I Alef får jag vara med om Paulo Coelhos resa tillbaka till hans tidigare liv, skrämmande verkliga skildringar.

Det här är en bok jag verkligen rekommenderar dig att läsa, eller varför inte lyssna på den, så som jag gjorde. Det förhöjer upplevelsen.

Läs mer om boken:
Varje ögonblick är en ny början

Ibland känner man behovet att förändra sig. Behovet att återskapa sig själv. Sätta upp nya mål. Experimentera, uppdaga. Tro på sina drömmar och erövra det okända. Ställa frågor och vara medveten. Känna sig levande.

Det finns dagar då vi undrar om vi är det vi vill vara och gör det vi vill göra. Alef bjuder in oss att handla.

Paulo Coelho är en av världens mest lästa författare. Skickligt och flyhänt griper han tag i läsaren, och han tycker om att överträda gränsen mellan verklighet och fantasi. Sundsvalls Tidning

Vill du följa med när en av världens mest lästa författare reser för att hitta sig själv läs! Vagabond



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Håller med, många underbara och djupsinniga formuleringar som är som små guldkorn att spara på.

    SvaraRadera
  2. Hej Jonna

    Ja, det är det verkligen.

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!