Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 11 oktober 2014

Boktips: Vassa föremål av Gillian Flynn

Vassa föremål av Gillian Flynn.
Kan livet vara så grymt, tänker jag när jag läser Vassa föremål.

Boken handlar om journalisten Camille Parker som blir skickad till sin hemstad efter att två små flickor har mördats. Eftersom hennes tidning inte har råd att låta henne bo på hotell, är hon tvungen att bo hos sin familj som hon inte har träffat på åtta år. Hon konfronteras med sin mor som fortfarande vill behålla järnkontroll över henne, samt hennes halvsyster, som även hon ställer till det för Camille. I livsbagaget bär Camille minnet av sin döda syster, det är något med systerns död som börjar oroa Camille medan hon nystar upp det förflutna.

Under sökandet efter ledtrådar, blir Camille mer och mer inblandad och kommer närmare mördaren än vad hon har tänkt sig. 

En oerhört gripande, spännande bok. Jag kunde helt enkelt inte sluta läsa i slutet, var bara tvungen att fortsätta. Jag lider med Camille, jag förfasas över de små flickornas öden och jag blir förskräckt när jag till slut förstår vem som är mördaren... Läs den!

Här kan du läsa lite om vad andra tycker om boken:

»En fantastisk debut!« THE CHICAGO TRIBUNE

»Gillian Flynn skriver så bra. Hon har en skoningslös blick för mänskliga brister och för den ondska som rör sig mitt ibland oss.« WASHINGTON POST

»Att kalla Vassa föremål en suverän debutroman är för svagt. Jag fasade inför de sista trettio sidorna och kunde samtidigt inte sluta läsa.« STEPHEN KING



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Har tänkt att jag ville läsa en bok av Flynn, men inte kommit mig för. Nu ska jag göra det!

    SvaraRadera
  2. Hej Ethel
    Ja, gör det, för Gillian Flynn skriver jättebra böcker.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!