Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 6 december 2014

Boktips: Juläventyret i Trollskogen av Elisabet Österlund

Juläventyret i Trollskogen av Elisabeth Österlund, illustrerad av Karin Holmström

Det här är ett härligt äventyr på rim, med mycket fantasi och finurliga lösningar på allt. Härligt språk som flyter lätt, illustreras av charmiga, färgglada och detaljrika teckningar som förhöjer berättelsen.

Tille och Talleman är två nyfikna tvillingtroll som är rätt busiga av sig. När de ger sig ut för att hugga en julgran på julaftons morgon, är det många andra saker som fångar deras intresse. Plötsligt halkar de ned i underjorden och juläventyret har börjat.

Ännu en fin bok från Idus förlag. En perfekt julklapp för de yngre!



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!