Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 23 januari 2015

Boktips: Hennes ögon blå av Lisa Hågesen

Hennes ögon blå av Lisa Hågesen

Raili är en person man inte kan låta bli att tycka om. Hon är ensam och söker kontakt med sina grannar som bor vid sjön där hon har sin sommarstuga.

Det händer konstiga saker, som Raili skyller på sin huvudvärk och för många Treo Comp. Men när hon får en vän i den äldre Olofsson, som berättar om mystiska saker han har upplevt, bestämmer Raili sig för att ta reda på vad som egentligen försiggår bland husen runt sjön.

Med förevändning om att hon vill lära känna bygdens historia börjar hon fråga ut grannarna och sakta börjar hon nysta ihop trådarna.

Jag tycker om vänskapen mellan Olofsson, som verkar vara ett riktigt original, och Raili som har en sprudlande energi och inte backar för något.

Det är en skrämmande och riktigt otäck berättelse, en thriller med inslag av övernaturliga saker och historiska händelser.

Vill du låta dig skrämmas av en bra bok är den här perfekt för dig.

Fusce Förlag
280 sidor



Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus .

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

5 kommentarer:

  1. Det låter som en bra bok, fast skrämmande böcker som thriller brukar jag inte läsa.

    En skön helg önskar jag dig, Kim! :)

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Anna-Karin
    Då är den nog för skrämmande för dig, men kika in på Kimselius Boktips, där hittar du många härliga böcker :-)
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Kim, vilken är den absolut läskigaste boken du läst? Ska skriva en bokanalys i skolan och behöver hitta en bok. Tar ditt förslag bara den inte är för tjock :D / Hanna J

    SvaraRadera
  4. Låter som något jag ska leta reda på - tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Hej Hanna
    Sandmannen är den absolut läskigaste boken, den fick jag mardrömmar av.
    Kram Kim

    Hej Marina
    Kul att det var en bok för dig.
    Ska bli kul att höra vad du tycker om den.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!