Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 1 januari 2015

Boktips: Huset vid havets slut av Elly Griffiths


Huset vid havets slut av Elly Griffiths är tredje boken i serien om arkeologen Ruth Galloway och kommissarie Nelson.

Ruth har precis fått barn, pappan är kommissarie Nelson, som är lyckligt gift och har två barn med sin fru. Ruth klarar sig själv, hon behöver inte ha någon hjälp, men när arbetet pockar på uppmärksamhet upptäcker Ruth att det inte alltid är så lätt att kombinera småbarn och arkeologi.

När benen efter flera mördade personer upptäcks i en grotta, tar Ruth del i upptäckten, vilket för henne till händelser under andra världskriget. Någon är mycket mån om att det som hände inte ska komma till allmänhetens kännedom och är beredd att göra allt, till och med mörda, för att bevara hemligheten.

Boken utspelar sig på den engelska Norfolk-kusten, med sina ödsliga saltängarna där Ruth Galloway valt att bo, och med de små vindpinade samhällena längs kusten som eroderar bort i allt högre hastighet. Hon bor ensligt, utan några grannar och när hon kommer alltför nära sanningen bestämmer sig mördaren för att slå till.

En riktig nagelbitare som jag sträckläste. Jag tycker lika mycket om rotandet i det förflutna som relationen mellan Nelson och Ruth. Längtar efter nästa bok i serien. Vill du ha den perfekta deckaren/thrillern är serien om arkeologen Ruth och kommissarie Nelson något för dig. Läs den!


Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Riktigt tråkigt med bara en massa boktips hela tiden. Saknar din gamla blogg där det var blandade inlägg!

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna

    Det här är samma gamla blogg som tidigare, just nu är det massor av boktips eftersom jag har läst många böcker och vill ha lite jul/nyårsledigt ifrån bloggandet. Även författare/bloggare behöver vara lediga ibland.

    Det skulle vara kul om du kommenterade när du tycker om blogginläggen :-D

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!