Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 15 mars 2015

Boktips: Ödeckarna Saknad av Linda Åkerström

Ödeckarna Saknad av Linda Åkerström

Boken handlar om Engla och hennes vänner. Det är kärlek och mysterium, ändå fångar boken inte mig.

Kanske för att det är talspråk och engelska och slang blandat.

Jag känner ingen direkt förväntan när jag läser boken och det utlovade mysteriet känns inte spännande.

Slutet känns frustrerande och mysteriet får ingen lösning. Kan tänka mig att författaren har tänkt ge lösningen i nästa bok. I min andra bok gjorde jag på samma sätt, lät en försvunnen person förbli försvunnen, för jag tänkte att hon skulle dyka upp i nästa bok. Men det gick inte redaktören med på. Boken skulle avslutas med en rejäl upplösning för att läsarna inte skulle känna sig lurad, sa hon.

Jag känner mig lurad när jag lägger ifrån mig Ödeckarna Saknad...

Trots det tror jag att det här är en bok som barn och ungdomar kommer att sluka och älska.


Den får tre stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!