Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 17 juli 2015

Boktips: Istvillingar av S.K. Tremayne


Istvillingar av S.K. Tremayne

En mycket annorlunda bok som inte alls var vad jag hade förväntat mig, utan betydligt mer spännande och bättre.

Boken handlar om Lyda och Kirstie, enäggstvillingar, sex år gamla, samt deras föräldrar. Tvillingarna är oskiljaktiga och så lika varandra att inte ens deras mamma och pappa kan se skillnad på dem. Då dör plötsligt den ena tvillingen och familjen är förkrossad. De flyttar till en liten isolerad ö i Hebriderna efter att ha ärvt ett hus ute på en ö. Huset har varit obebott i många år, saknar elektricitet och mycket annat.

Det är nu det börjar bli riktigt otäckt! Naturskildringarna är så skickliga att det känns som om jag befinner mig där och upplever allt som huvudpersonerna gör. Jag får också möjlighet att gå in i huvudet på samtliga personer, något som gör att jag ryser, för det här är en riktigt skrämmande bok. En thriller och en skildring av en familj i sorg. Spännande från början till slut! Rekommenderar den varmt!


Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!