Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 17 december 2015

"Den mycket rafflande berättelsen gör att man känner sig vara i det antika Egypten" Faraos förbannelse

Faraos förbannelse

"Faraos förbannelse av Kim. M. Kimselius är en riktigt spännande bok som levererar intressanta fakta på samma gång. I en egyptisk gravkammare hittar Ramona ett par magiska hieroglyfer som får henne att färdas till farao Tutankhamons tid – utan Theo! 

Och medan man följer Ramona på hennes äventyr så får man lära sig en hel del om hur de forntida egyptierna levde, hur de bodde och hur de behandlade sina döda. 

Berättelsen är så skickligt gestaltad att man upplever att man är med Ramona och med Tutankhamon som gradvis får sämre hälsa fast han är så ung. --- Den mycket rafflande berättelsen gör att man känner sig vara i det antika Egypten med sina palats, båtar och gravar gör att boken får fyra gyllene skarabéer av fem." Sandra Petojevic


Tack Sandra för den fina recensionen.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!