Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 7 december 2017

Vill du ha en julklapp av mig?

Vill du ha en julklapp av mig?

Då var det snart jul och som vanligt skänker jag en av mina böcker till mina läsare. Vill du vara en av dem som får en julklappsbok i år?

För att få en julklappsbok av mig behöver du bara skriva en kommentar här i bloggen, samt mejla mig din postadress. De som bara skriver en kommentar tas inte med i tävlingen, adressen måste komma med, för att jag snabbt ska få iväg boken till dig. Du kan även enbart mejla mig din kommentar och adress!

Du får välja en av samtliga de böcker jag har gett ut själv, med undantag för 10 misstag författare gör, 10 tips för att leva på din kreativitet, Färgargårdens andar, och Morden på Färgargården, där jag har medförfattare. Annars kan du välja fritt bland mina andra andra böcker.

Skriv varför just DU förtjänar min julklappsbok. Glöm inte mejla vilken bok du önskar dig!

Självklart får du boken signerad. Vinnaren meddelas här på bloggen på julafton. Tills dess har du möjlighet att önska dig en av mina böcker. Därefter postas boken direkt efter jul. En liten försenad julklapp, men de är oftast de bästa. Nedan ser du några av årets nya böcker.


Äventyr i Uddevalla




Mysteriet med Guldgubbarna




Författare Från dröm till verklighet




Lycka till!



Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius 
 
Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

7 kommentarer:

  1. Hej
    Trots att jag har träffat dig och du har gett ut ofantligt många böcker har jag ännu inte läst någon bok av dig. Så nu är det dags. Du får välja någon då jag har svårt att veta var jag ska börja. Men då jag själv skriver historiska romaner vill jag gärna ha en sådan och det har du ett antal vet jag.
    Hälsningar
    Ronnie Lundin Hammars 1705 624 66 Fårö
    Gid jul

    SvaraRadera
  2. Du vet att jag älskar din bok "Att hitta glädje i skrivandet", en bok som har varit ett stort stöd för mig initialt i mitt skönlitterära skrivande.
    Dessvärre har jag aldrig läst någon av dina andra böcker och nu skulle jag uppskatta att få vinna din bok "Skräckresan med Titanic". Jag har ett brinnande intresse av Titanic, men förstår inte varför. Har kanske deltagit på jungfruresan i ett annat liv ;-). Därför tänkte jag att den skulle få bli den första boken som jag läser av dig. Kramar Monica

    SvaraRadera
  3. Har läst många böcker av dig nu men kommer aldrig att få nog :) dina böcker är underbara och har lärt mig så mycket om historiska händelser:) vore underbart att få äventyr i Uddevalla i försenad julklapp:) God jul och Gott nytt år :)
    Kram Michaela Larsson

    SvaraRadera
  4. Jag skulle gärna vilja ha en julklappsbok iår. Jag kan inte själv beställa från nån bokhandel eftersom dom inte levererar utanför Europa. Och nu var det riktigt länge sen jag läste nån av dina böcker. Böckerna om Island har jag länge velat läsa så Döden på Island skulle sitta fint. Tuvia instämmer i min önskning istället för att skriva en egen. Puss o kram o God Jul!

    SvaraRadera
  5. Härligt att ni är så många som önskar sig en julklappsbok. Ni har väl inte glömt att mejla er adress också?
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle gärna vilja ha boken om Island. Den om småfolket. Dels vill jag få lite mer kunskap om Island och så är jag nyfiken på att du nu skriver lite fantasy i den boken.
    Hittar inte din mejladress någonstans för det fungerar inte för mig att klicka på länk till din mejl.

    SvaraRadera
  7. Så härligt att ha kommit igång med mitt skrivande!! Med ett bokmanus ute på genomläsning, ett annat i pipeline och ännu ett på idéstadiet behöver jag alla tips jag kan få hur jag går vidare, är professionell osv. Och massor med inspiration och pepp i ensamheten! Så jag önskar mig "10 tips för att leva på din kreativitet" i julklapp.
    Mailar min epost-adress!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!