Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 2 juni 2012

Boktips: Mörk jord av Belinda Bauer

Behöver egentligen bara skriva ett enda ord om boken Mörk Jord av Belinda Bauer: LÄS!!!

Under våren har jag lyssnat på många mycket bra böcker, men ingen av dem slår den här när det gäller spänning. Det här är en mycket annorlunda bok, där spänningen sakta, men säkert byggs upp och blir riktigt nervpirrande. Tro nu inte att du måste vänta till långt fram i slutet förrän boken blir spännande, nejdå, direkt fångas du av handlingen och vill bara läsa/lyssna mer. Jag upprepar LÄS BOKEN!!!

Belinda Bauers debut är en häpnadsväckande stilsäker psykologisk kriminalroman. Tolvårige Steven försöker hela sin trasiga familj genom att till varje pris hitta liket efter sin morbror Billy, som arton år tidigare tros ha fallit offer för pedofilen och barnamördaren Arnold Avery. När Steven bestämmer sig för att ta kontakt med Avery tar en farlig katt-och-råtta-lek sin början.

Mörk jord [Blacklands] har sålt i över 70.000 exemplar i England och tilldelades 2010 års Golden Dagger, ett av kriminallitteraturens mest prestigefyllda priser.

»Bauers porträtt av psykopaten får blodet att isa sig. Som läsare blir man fullkomligt gripen...« The Independent

»Genuint spännande. Ett psykologiskt konststycke om hoppets grymhet och, i sista hand, oskuldens triumf« The Guardian

»En lysande debutroman, med en högst originell handling och en övertygande kall och ruggig atmosfär Belinda Bauer är ett riktigt fynd.«  The Times


Skriv gärna till mig och berätta om du läser boken och vad DU tyckte om den, eller du kanske redan har läst den?

Här kan du läsa mina tidigare boktips.

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

4 kommentarer:

  1. Hej Författardrömmar
    Den var HELT OTROLIGT spännande!
    Läs den!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  2. O vilket bra tips! Den ska jag beställa på bibban!

    SvaraRadera
  3. Hej Ingrid
    Ska bli spännande att höra vad du tycker om den.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!