Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 26 september 2013

Bokmässan i Göteborg 26 september 2013 Kändistätt

Ja, då var första bokmässedagen 2013 avklarad. Det var full fart från tidiga morgonen, då jag fick ett meddelande på twitter med förfrågan från radio, om jag kunde vara med i direktsändning på eftermiddagen. Självklart!

Så här glad är jag när jag kommer till montern bokmässans första dag.

Här ser du montern i väntan på att besökarna ska anlända. Vad tycker du om den?

 Här får jag kärt besök av läraren Märtha med make.

Min kära Mascot är med i montern och för tur med sig. Det har börjat bra :-)

Vännen, författaren och journalisten Ingemar Lönnbom kom och hälsade på i montern tidigt på morgonen. Senare på eftermiddagen var vi båda i direktsändning i samma program på Radio P4 Blekinge.

Här ser du mina underbara medarbetare i montern, Roxana, Jenny och Linda.

Fick besök av några iranier som fångades upp av min bok Persiens Pärla. Mycket trevliga personer, som jag hoppas få möta igen.


Morgonmöte i montern. Eftersom vi tar kreditkort i montern i år måste alla lära sig hur det går till.

Linda gav sig ut på jakt efter roliga saker att fotografera på mässan, här hittade hon en sak.

 Många trevliga möten blir det under bokmässan.

Flickorna är flitiga på att fotografera i olika vinklar, när jag som minst anar det. Rolig fotodokumentation.

Än så länge hinner jag ställa upp och bli fotograferad med alla som vill, till helgen brukar det inte bli lika mycket tid över.

I år har vi valt att ha många olika tavlor, istället för att bara ha fokus på de nyaste titlarna. Tycker faktiskt om att ha alla tavlorna. Ja, alla är det inte, bara ett fåtal...

Roxana fick besök av sina vänner och Linda passade på att fotografera.

Det var flera iranier som blev intresserade av Persiens Pärla. Jättekul!

Min vän och författarkollega Katarina von Bredow kikade förbi. Alltid lika roligt att träffa henne.

Det blev en hel del att signera idag, trots att det var betydligt mindre med folk än vanligt på en torsdag.

Linda är perfekt att hitta kändisar. Här är det Petter som fångats av Lindas kamera.

 Jan Guillou kopplar av med en tidning.

Katarina Janouch står bakom kassamaskinen och säljer sina böcker.

 I montern händer det saker även när jag inte är där.

 Jag får många goa kramar under de här dagarna.

 Här tar Jenny betalt med kreditkort på vår Ipad.

 Här blir jag intervjuad. Tänk vilken teknik det finns nuförtiden :-)

 En vampyr skrämde livet ur mig när jag kom ut ur min monter.

Här har jag signerat bok till ett barnbarn.

Jag tycker om att ha tid att gå ut ur montern för att prata med besökarna.

Roxana är duktig på att hitta udda vinklar när hon fotograferar, något som gör fotona mer levande.

ABF har sin monter mitt emot vår och där hålls många intressanta föreläsningar. Bland annat hade ABF besök av de tidigare fängslade journalisterna. Visst blev det kaos runt vår monter, men det var mycket intressant att lyssna på dem. Något de sa berörde mig mycket, och det var att det fortfarande sitter många unga journalister fängslade...

 Jag ute på golvet igen.


 Författare signerar.

Nu har Jonas Jonasson kommit ut med en ny bok, efterföljaren till Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Ska bli spännande att se om den här boken är lika intressant.

 Carl-Jan poserar glatt framför kameran.

Ett annorlunda sätt att bli intervjuad på...

Maria Montazami var som vanligt en solstråle i mässvimlet.

Det var många kändisar som passerade förbi, bland annat såg vi en skymt av Lill-Babs. Det har varit en intensiv och rolig dag och nu ska jag hoppa i säng och få min skönhetsömn inför morgondagens anstormning av besökare.

Ha det gott! Vi hörs imorgon igen! Kanske vi till och med ses?

Den här veckan är det bokmässa,
därför har jag boktema hela veckan!
26-29 september 2013 kan du träffa mig
i monter B09:20 på
Bok och Biblioteksmässan i Göteborg.
Jag signerar och berättar om mina böcker.
 

Monterbygget klart.
Bokmässans första dag, kändistätt.
Bokmässans andra dag.

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!