Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 15 februari 2014

Boktips Lärjungen av Michael Hjort och Hans Rosenfeldt


Lärjungen av Michael Hjort och Hans Rosenfeldt en bok du inte lägger ifrån dig. Jag är glad att jag har upptäckt den här författarkombinationen och att jag lyckades läsa böckerna i rätt ordning. I första boken Det fördolda (som jag också tyckte mycket om), lärde jag känna, älska och hata många av de personer som jag åter får träffa i Lärjungen.

Huvudpersonerna i böckerna är psykologen Sebastian Bergman, liksom poliserna Torkel, Ursula, Vanja och Billy. Samtidigt som en spännande kriminalberättelse, eller jag kanske ska kalla det för thriller, byggs upp, får jag lära känna de här personerna ännu mer.

I den här boken är Sebastian Bergman på många sätt den verkliga huvudpersonen, eftersom mördaren inriktar sig på kvinnor som Sebastian har haft sex med. De är många, eftersom Sebastian är sexmissbrukare. I första boken hatade jag verkligen Sebastian, jag tycker inte om honom i den här boken heller, men han visar en ny sida som får mitt hat att blekna.

En otroligt spännande bok om psykopaten Edward Hinde som på ett skickligt sätt styr andra människors liv, trots att han sitter inspärrad sedan många år tillbaka, avslöjad av Sebastian Bergman. Nu har Edward Hinde kommit på ett alldeles utmärkt sätt att hämnas och det gör psykologen när han kryper in under skinnet på Sebastian, genom att mörda hans kvinnor.

En bok som inte går att sluta läsa/lyssna på!

Fråga efter boken hos din bokhandlare, eller köp den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 26 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med - den är såå bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Marina
    Ja, det är den verkligen. Har du läst de andra två i den här serien? Har läst den första boken och har den tredje boken på min "Att läsa lista".
    Ha det gott!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!